سایان سافت

دنیایی از مطالب کاربردی

دنیایی از مطالب کاربردی

برای دیدن مطالب در خواستی خود بر روی وبلاگ سایان سافت، کافیست به بخش "تماس با من" رفته و مطالب در خواستی خود را عنوان کرده.
سایان سافت سعی می کند در کوتاه ترین زمان ممکن مطالب در خواستی شما بر روی وبلاگ قرار دهد.
با تشکر سایان سافت
محمد امیریان

تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
بایگانی

مختصری از تاریخچه پیدایش مرورگر ها

سه شنبه, ۱۰ تیر ۱۳۹۳، ۰۹:۳۱ ق.ظ

با پیدایش سیستم عامل های همچون مایکروسافت ویندوز ،دنیای کامپیوتر دچار تحولات زیادی شد مٍن جمله کنار گذاشتن سیستم عامل های همچون داس که جز یکسری فرامین متنی و دانستن آنها کارایی بیشتری نداشت.

با پیدایش ویندوز و حضور پنجره ها کار با کامپیوتر ها راحت تر گشته و امکانات استفاده از نرم افزارهای متعددتر را در اختیار کاربران قرار می دهد.

چیزی از پیدایش ویندوز نوپا نمی گذشت که سرو کله ی اینترنت بر روی کامپیوتر های شخصی یا همان پی سی pc باز شد. در ابتدا ویندوز چیزی تحت عنوان مروگر وب بر روی سیستم عامل خود نداشت و کاربران ویندوز جهت استفاده از اینترنت نیاز به نصب مرورگری به نامNetscape Browser  که جهت استفاده در کامپیوتر های شخصی بود داشتند.این مرورگر سال ها توانست محبوبیت زیادی را در بین کاربران اینترنت به دست آورد تا اینکه شرکت مایکروسافت با ارائه اولین نسخه از مروگر خود به نام  Internet Explorer بازار مرورگر های وب را در اختیار خود قرار داد و شرکت  AOLیا Netscape  را به شدت شکست دهد.

این روند همچنان ادامه داشت تا حدود سالهای 2000 -2001 با افزایش کاربران اینترنت و استفاده آنها از  Internet Explorer به عنوان محبوب ترین مرورگر وب و ظهور نسل جدید ویروس نویسان و کد های مخرب، Internet Explorer را به عنوان اولین هدف خود قرار می دادند.

تنها اقدام مایکروسافت ارایه پچ های متعددی برای این مشکلات بود که کارایی خوبی نداشتند اینجا بود که اولین جرقه های ارایه مروگر های وب به ذهن شرکت های نرم افزاری دنیا رسید من جمله مهمترین این تحولات به جدا شدن 2 شرکت قدیمی ّ AOL و Mozilla که باهم به ارائه نرم افزار Netscape Browser  می پرداختند اشاره نمود.


موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۳/۰۴/۱۰
محمد امیریان

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی